FAQ

E-mail: info@backtoblackcoffee.nl
Telefoon: 020 3044988

Maandag tot vrijdag: 8.00 – 18.00 uur

Zaterdag en zondag: 9.00 – 18.00 uur

Wij maken graag het onderscheid tussen filter en espresso branding, omdat we op deze manier de smaken beter in balans kunnen brengen. Voor filter branden we de koffiebonen iets lichter, zodat de koffie mooie frisse tonen geeft. Voor espresso branden we de bonen iets donkerder om de druk en temperatuur van de machine beter te kunnen opvangen.

Als je koffiebonen op onze website bestelt, is het mogelijk dat wij ze voor je malen. Je kunt hiervan gebruik maken door in de bestelnotities te vermelden dat je de bonen graag gemalen wilt kopen. Gemalen koffiebonen zijn alleen minder lang lekker. Als je de mogelijkheid hebt, raden we je aan om het zelf te doen. Mocht je hierover vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Op de verpakking van de koffiebonen staat de datum wanneer het is gebrand. Vanaf deze datum blijven de koffiebonen 30 dagen lekker.

Specialty Coffee Subscription is een koffie abonnement, waarbij twee zakken koffiebonen naar je toe wordt gestuurd.

Voor thuisgebruik adviseren we een Quickmill. Als je ook erg van koffie met melk houdt dan adviseren we een Rancillio, omdat deze goede drukkracht heeft op de stoompijp. Daarnaast is de bonenmaler enorm belangrijk en ook zeker een investering waard. Hiervoor heeft Baratza goede modellen. Als je hier vragen over hebt, neem dan gerust contact met ons op.

In het begin van de maand worden twee zakken van verschillende soorten koffiebonen van 200 gram naar je gestuurd. Je kunt kiezen uit espresso en filterkoffie.

Het abonnement kan een maand, drie maanden of een jaar duren.

Het abonnement van een maand is €16, die van drie maanden kost €45 en een jaarabonnement is €165.

De verzendkosten zitten in de prijs inbegrepen.

De verzendtarieven binnen Nederland zijn:
Bij één artikel: €1,50
Bij twee artikelen: €3,-
Bij drie tot vijf artikelen: €3,50
Bij zes of meer artikelen: €6,95

Klik hier voor de verzendtarieven naar het buitenland.

We garanderen dat je de bestelling uiterlijk 30 dagen na bevestiging van je bestelling zult ontvangen. Als je een adres in Nederland hebt opgegeven, verwachten we dat je bestelling binnen een week wordt geleverd.

We maken gebruik van de bezorgdienst PostNL.

De koffiebonen worden zo verpakt dat ze door de brievenbus passen. Je zult geen track & trace code ontvangen. Het servies wordt in een pakket verstuurd, waardoor een track & trace code beschikbaar is. Mocht je deze willen ontvangen, dan kun je contact met ons opnemen.

Helaas is het niet mogelijk om je bestelling te annuleren. Het is wel mogelijk om servies binnen 14 dagen te retourneren. Informatie hierover vind je hier.

Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden en Zwitserland.

We garanderen dat je de bestelling uiterlijk 30 dagen na bevestiging van je bestelling zal ontvangen.

De verzendtarieven binnen Europa zijn:
Bij één en/of twee artikel(en): €6,95
Bij drie of meer artikelen: €12,-